وبلاگ

گام به گام با برندینگ

هدف
این نیست که در محیط رقابتی، مشتریان محصولات شما را خریداری کنند، بلکه برندینگ یعنی اینکه مشتریان، شما را به عنوان تنها راه حل مشکل شان بشناسند.

 

خصوصیات یک برند خوب :

  • شما اعتبار ببخشد.
  • با مشتریان ارتباط احساسی برقرار کند.
  • خریدار را تحریک کند.
  • مصرف کننده را وفادار سازد.

برای موفقیت در برندینگ شما باید نیاز ها و خواسته های مشتریان خود را به خوبی بشناسید.این مهم را می توانید از تمامی ارتباطات و تعاملات با مشتریان و مصرف کننده ها بدست آورید.

برند شما باید در قلب و ذهن مشتریان شما حک شود. این تصویر ذهنی و قلبی ماحصل تجربیات و ادراکات مصرف کننده از محصولات شماست که مقداری از آن تحت کنترل شماست و مقداری نه.

برند قوی در رقابتی که هر روز شدید تر می شود بسیار گرانبهاست. بسیار مهم است که شما برای شناخت، تعریف و ساخت برند خود هزینه کنید. در نهایت برند شما تبدیل به پیمانی نا گسستنی میان شما و مشتریان می شود

اولین گام در فرایند ایجاد استراتژی برند، تعریف چیستی/کیستی برند شماست که  شالوده ی ساخت سایر اجزا را مهیا می کند. تعریف شما از برندتان، شاخص و معیار مناسبی برای تعیین و ارزیابی استراتژی های بازاریابی شماست.این فرایند با پاسخ به سوالات زیر شروع می شود:

  1. چه محصولاتی را شما ارائه می کنید؟ کیفیت محصولات خود را تشریح کنید.
  2. ارزش اساسی محصولات شما چیست؟ ارزش اساسی کمپانی شما چیست؟
  3. ماموریت کمپانی شما چیست؟
  4. کمپانی شما در چه چیزی متخصص است؟
  5. بازار هدف شما چیست؟ محصولات شما چه کسانی را جذب می کند؟
  6. پیام (tagline) کمپانی شما چیست؟ این پیام چه چیزی را به مشتریان شما منتقل می کند؟
  7. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مراحل قبل شخصیت یا کاراکتری برای کمپانی خود ایجاد کنید که محصولات شما را نمایش می دهد. شخصیت کمپانی شما چه شکلی است؟ چه صفاتی برجسته است؟ شخصیت کمپانی شما، نوآور است ؟خلاق است؟ پر انرژی یا خبره؟
  8. از شخصیتی که ساختید با بازار هدف خود رابطه برقرار کنید. شخصیت کمپانی شما چطور به مشتریان شما پاسخ می دهد؟ کدام صفات یا ویژگی شما توجه مشتریان شما را جلب می کند؟
  9. پاسخ پرسش های قبل را بازبینی کنید و برای برند خود پروفایلی آماده کنید.شخصیت یا کاراکتر کمپانی را در قالب کلماتی مانند بیوگرافی یا تبلیغ شخصی بیان کنید. در این امر خلاق باشید…
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مشاوره تلفنی رایگان

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.